وبلاگ گروهی دودردو

۲۶ دی, ۱۳۸۸

Avatar

نوشته: ماندانا در: سينما| هنر

من اخیرا هر فیلمی که دیدم ازش ایراد گرفتم. گاهی روم نمیشه بیام و این نقدهای منفی م در مورد فیلم ها رو جایی بنویسم ولی در مورد آواتار نمیتونم ساکت بمونم چون داره پرفروش میشه و کلی هم طرفدار داره. آواتار فیلمی بود که من رو کلافه کرد توی سالن سینما و از وسطای فیلم هر لحظه فکر میکردم بلند شم برم ولی پولی که برای دیدن نمایش سه بعدی داده بودم میگفت بشین سر جات، حرف زیادی هم نزن. فیلمت رو ببین عین اون همه آدم دیگه. سالن تقریبا پر بود و هی سر میگردوندم ببینم کس دیگه ای کلافه نیست و میدیدم همه میخ تصویر شدن بجز من و همراهم!
من حتی وسط فیلم کسل کننده ای مثل “من و اورسون ولز” که همراهم چرت مفصلی زد یا فیلم کاملا تینیجری و مسخره ی “نیو مون” که تمام مدت توی رودربایستی با پوزخند فیلم رو نگاه میکردم هم اینقدر کلافه نشده بودم که فکر ترک سالن به سرم بزنه! فکر میکنم مهمترین دلیل کلافگی همون ۳D بودن فیلم بود. هرگز به کسی توصیه نمیکنم که به دیدن یک فیلم ۱۶۰ دقیقه ایه سه بعدی بره. هرگز!
تقریبا از اول مطمئن بودم که از آواتار خوشم نخواهد اومد برای همین هم هیچوقت از روی تبلیغاتش فکر دیدنش به سرم نزده بود. کلا با وجود زیبا بودن بعضی از این تصاویر خیالی و افکت های جالب از یک سنی به بعد اصلا طرفدار داستان های فانتزی و موجودات خیالی و عجیب و غریب نبودم و خیلی راحت از کنار اینجور فیلم ها میگذشتم. بعدتر به خاطر توصیه چند نفر و تعریف و تمجیدشون از فیلم سعی کردیم فیلم رو آنلاین روی مانیتور لپ تاپ ببینیم که به ۵ دقیقه نکشید، یعنی فقط مقدار کمی از بخش انسانی فیلم و اونقدر جذاب نبود که بشینیم و ادامه بدیم. تا این موقع من اصلا در مورد ۳D بودن فیلم چیزی نمیدونستم. هر وقت هم میشنیدم که مثلا یک انیمیشن هم نمایش ۲D داره و هم ۳D فکر میکردم یعنی هم انیمیشن رو کلاسیک ساختن و هم سه بعدی کامپیوتری (فکر خام که گناه نیست) ولی زمانی که متوجه شدم منظور از نمایش ۳D یک فیلم یا انیمیشن چیه و باید با عینک مخصوص دید (به دلیل یک تجربه ی خیلی لذت بخض از سینما ۴D که یک پله ملموس تر از ۳D هست) ترغیب شدم که حتما یک فیلم ۳D ببینم و حالا انتخاب چی بود؟ بله آواتار این شاهکار جیمز کامرون که داره دنیا رو تسخیر میکنه!
پس اینبار با انتظار بالایی به تماشای فیلم رفتم.
خب، باید بگم اول فیلم کمی گیراست. یعنی دلتون میخواد که ارتباط برقرار کنید تا از فیلم لذت ببرید. اون جلوه ی سه بعدی هم دقایق اول براتون جالب خواهد بود. داستان هم همینطور. آدم ها که میخوان از منابع طبیعی سرزمینی در یک سیاره دیگه استفاده کنند موفق شده ند که برای نفوذ به اون سرزمین بدنی به شکل بدن موجودات اون سرزمین بسازند و با تکنولوژی پیشرفتشون روح(!) بدمند در اون بدن که زنده بشه و بتونه مثل اون موجودات زندگی کنه و زبونشون رو یاد بگیره و الخ. جلوه های ویژه کامپیوتری و جذئیات و تخیلات بکار رفته برای به تصویر کشیدن اون سیاره هم گیراست.
ولی مدت کوتاهی که از فیلم گذشت، همه چیز عادی میشه و افکتِ ۳D تبدیل میشه به سردرد! عینک های پلاستیکی ناراحتی که باید به مدد اون ها فیلم رو ببینی میشن مزاحم های سنگین روی دماغ! عدم وضوح تصویر توی بعضی از صحنه ها و بعضی گوشه های فیلم که باعث میشه چشم نتونه فوکوس کنه که بعلاوه ی صدای بلند و پرقدرت و روی اعصاب صحنه های اکشن فیلم سردرد رو تقویت میکنند. عینک رو که برداری هم باز چشم اذیت میشه چون تصویر اصلی سایه داره و باز هم نمیتونی فوکوس کنی. فکر میکنی جات ناراحته، جای خالی پیدا میکنی و وسط فیلم جات رو هم عوض میکنی بلکه تصویر بهتر دیده شه ولی پی میبری که جای قبلی خیلی خیلی بهتر بود پس برمیگردی. داستانی که از ابتدا جالب به نظر میومد هم با دیده شدن اولین موجود مونثِ سرزمین جدید که اول در صدد کشتن موجود مذکر شبیه سازی شده ی متجاوزه، به گند کشیده میشه چون خط به خطش قابل پیش بینی هست. قراره این دو تا عاشق و معشوق بشن و آقا بشه قهرمان فیلم و به بومیان سیاره بپیونده و در مقابل همنوعان خودش (آدم های جنایتکارِ متجاوز) مبارزه کنه و دست آخر هم پیروز بشن. و تویی که اصلا حوصله اکشن نداری باید سه ساعت بشینی تا از میان تعقیب و گریزها و زد و خوردها بالاخره اون اتفاق قابل پیش بینی بیفته و فیلم تموم شه و از این زندان کلافه کننده راحت بشی! میتونم بگم شکنجه روحی و جسمی بود!
گرچه اون وسط ها سعی میکردم با تحسین صحنه های فانتزی خلق شده و فکر کردن به پشت صحنه ی این کار خودم رو سرگرم کنم و دوام بیارم ولی اصلا دلیل این همه هزینه و زحمت برای خلق این فیلم رو نمیفهمم. فیلم ارجاعت زیادی به واقعیت (مثلا جنگ های مهاجران به آمریکا با سرخپوست ها) و تاریخ داشت، سعی داشت مفاهیم زیادی رو (مثلا حس کردن و برقراری ارتباط روحی با طبیعت) هم در بر بگیره، ولی عمق نداشت. و همه ی اینها بعلاوه ی اینکه داستان کاملا تکراری و قابل پیش بینی بود طوری که خط به خط و صحنه به صحنه میدونستید چه اتفاقی قراره بیفته، از فیلم یه آش شله قلمکاری ساخته بود که همه ی نخود لوبیاها توش غرق شده و مخلوط شده بودند و بیننده فقط مبهوت جلوه ها میشد و مفهوم چیز گم شده ای بود اون وسط.
واقعا برام جای تعجب داره که مردم به چینین خزعبلاتی فقط به خاطر جلوه های ویژه و زرق و برقشون میگن فیلم عالی! فیلم قبل از هر چیز باید داستان داشته باشه، باید درگیرت کنه. جلوه ها باید کمک فیلم باشن نه اصل فیلم! البته همه ی سلیقه ها یکسان نیست ولی من هم کسی هستم که از کارتون و انیمیشن های کامپیوتری خوشم میاد و این حرف رو میزنم. یک انیمشین میتونه چنان جلوه های ویژه و موزیک رو به خدمت بگیره که بشه wall-E که بتونه توی همون نیمه ی بی دیالوگ فیلم آدم رو عاشق یک ربات آشغال جمع کن بکنه و دلش برای زمین بسوزه. یعنی اینقدر بتونی با فیلم ارتباط برقرار کنی.
حالا شاید فیلم به این بدی که من میگم نباشه ولی مطمئنا استحقاق بودن در بین بهترین فیلم های تاریخ رو هم نداره. این جایگاه خیلی زیاده براش. نمایش سه بعدی فیلم ها هم ممکنه در آینده با نوآوری های جدید پیشرفت کنه و واقعا چیزی رو به لذت فیلم دیدن اضافه کنه اما در حال حاضر به نظر من یک شگرد تجاری برای کشوندن مردم به سالن های سینماست.

درباره نویسنده:


ماندانا تا کنون 63 مطلب در این وبلاگ منتشر کرده‌است.
معرفی نویسنده:
ایمیل نویسنده: captain.blue@yahoo.com
آدرس مستقیم نویسنده: http://wp.doxdo.net/author/mandana
اشتراک مطالب نویسنده با RSS

۳۶ نظر برای "Avatar"

1 | Springs weeping

دی ۲۹م, ۱۳۸۸ at ۴:۱۷ ق.ظ

Avatar

من چندین نقد از این فیلم در اینترنت خوندم ،اکثرا با نظر شما مخالف هستند

2 | هرمز

بهمن ۴م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۴ ق.ظ

Avatar

من نسخه ی ۳D فیلم رو ندیدم ولی با همین نسخه ی ۲D ایش هم من حال کردم. قبول دارم فیلم در حد فیلم های برگمن نبود ولی خب من هم چنین انتظاری نداشتم. من وقتی فیلم رو داشتم دانلود می‌کردم تو ذهنم این بود که دارم یک فیلم جیمز کامرونی دانلود می کنم و باید بگم در مقایل فیلم تایتانیک‌اش خیلی سرگرم کننده‌تر هم بود!

3 | sadjad

بهمن ۵م, ۱۳۸۸ at ۶:۰۹ ب.ظ

Avatar

آره خسته کننده بود، همش می‌گفتم پاشو بریم بیرون :D
این جیمز کامرون اصلا چیزی نوفهمه!

4 | هیچکی

بهمن ۹م, ۱۳۸۸ at ۸:۵۸ ق.ظ

Avatar

سلام
من به مناسبت مرگ سالینجر تمام فایلهای صوتی ناتور دشت رو دانلود کردم
خواستم قبل از گوش دادنشون ازتون بابت ز حمتی که کشیدین تشکر کنم

5 | shazz

بهمن ۹م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۴۲ ق.ظ

Avatar

داستان بسیار ضعیف————کاملا از این لحاظ درست میکی——–هیاهوی بسیار برای هیج———–شبیه کارتون یوکوهانتس———– و مسخره تر نفرت بی دلیل فرمانده و ساختن یه رمبو مسخره—————صحنه های تخیلی زیبا در حد یک کلیب هم می شد جمع بشه———
باید می دیدمش تا متوجه نکات ضعیفش بشم
so no hard feeling :) glad that some people are out there and see the weakest link……

6 | maryam

بهمن ۹م, ۱۳۸۸ at ۹:۴۳ ب.ظ

Avatar

man kamelan mohalefe shomam. sahnehai khalgh shode vaghan shahkar bood va ghodrate technology adamo mahsoor mikard. man va kheili az atarfianam doost darim baz berim bebinim. baraye man was just like 3 hours of dream

7 | درسو

بهمن ۱۰م, ۱۳۸۸ at ۵:۴۵ ق.ظ

Avatar

ندانستن عیب نیست . زیاد ناراحت نشوید اگر از این فیلم چیزی نگرفتید. برای درک یک مسله باید فاکتور های آن در وجود فرد موجود باشند در غیر این صورت تلاش برای فهمیدن کمکی به فرد نخواهد کرد. زنده باشید

8 | علی

بهمن ۱۱م, ۱۳۸۸ at ۶:۱۹ ب.ظ

Avatar

ماندانا خانم

می خواستم از زحمتی که برای ناتور دشت کشیدید تشکر کنم چند ماه قبل دانلود کردم و گوش دادم دیروز هم دوباره بسیار زحمت کشیدید

موفق باشید

9 | sahandjan

بهمن ۲۰م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۴ ق.ظ

Avatar

من سلام میکنم و سوئالی دارم میخواستم بدانم که واقعا این فیلم در ایران اکران غمومی داشته و اگر داشته به فارسی دوبله شده ودراینصورت آیا سانسور نشده .تشکر بیکران

10 | noosh

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۷ ق.ظ

Avatar

من هم کاملا مخالف شما هستم، این فیلم نه تنها از نظر تکنیکی‌ بسیار عالی‌ تهیه شده بود که داستانش هم بسیار زیبا و عمیق بود، اگه بخواهید کمی‌ به عمق مطلب فکر کنید خواهید دید که داستان فرای ماجرای عشقی دو نفر و سایر مطلب است، به نظر من این داستان می‌خواهد برتری قدرت طبیعت و همبستگی‌ واقعی‌ موجودات و طبیعت رو نشون بده و اینکه ما همه قطره‌ای از این دریا هستیم و هر وقت با آن یکی‌ شدیم هیچ قدرتی‌ بر ما برتری ندارد. این کاملا یک داستان زیبائی عرفانی است. از نظر تکنیک هم باید بگم هیچ کدام از کسانی‌ که این فیلم رو به شکل۳Dو IMAX دیدند مشکلی‌ با عینک و دید نداشتن، شاید seat‌ شما و زاویه دیدتون خیلی‌ خوب نبوده.

11 | مهران

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۵۱ ق.ظ

Avatar

من بعد از تایتانیک اصلا حاضر نبودم این فیلم را ببینم ولی به اصرار یکی از دوستانم رفتم و سه بعدی دیدم . و از دیدنش راضیم . تجربه ی سه بعدی هنوز جدید است و در آینده بهتر می شود شاید هنوز سینما گران به خوبی نمی دانند که از این تکنولوژی چه استفاده هائی می توان کرد تا فیلم تاثیر گذار تر باشد
ولی بلحاظ پیام های فرهنگی کار خوبی بود بخصوص انتخاب هنرپیشه ی اول بین این دو زندگی برای مردم امروز جهان قابل تعمق است و به نوعی سرگردانی انسان بین زندگی مدرن و ارتباط با طبیعت را بیان می کند بخصوص که ارتباط شبکه ی متقابل انسان و طبیعت بسیار قابل تامل است.

12 | docharkhe

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۲:۰۹ ق.ظ

Avatar

شاید تو سینما در کنار نشستی و نه در وسط ، این در فیلم ۳بعدی خیلی مهم است. داستان فیلم را هم که قبلش میدونستی ، معلومه که حوصلت سر میره

13 | behnam

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۱۰ ب.ظ

Avatar

I suggest you watch Iranian TV channels and movies.

14 | n

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۴ ب.ظ

Avatar

دوست عزیز این مطلبی که شما نوشته اید نقد نیست بهتر است کمی در مورد نقد سینما مطلب بخونید بعد شاید منتقد خوبی بشید. موفق باشید

15 | mehdi

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۹ ب.ظ

Avatar

خب من فیلم رو دیدم و به عنوان تفریح خوب بود.
.
فیلم نامه ضعیف بود ولی دکوپاژ و صدابرداری و تدوین انصافا عالی بود . و البته در داستان پردازی
.
دو درجه از تایتانیک پائینتر بود.. من تایتانیک رو ده بار کامل دیدم و باور کن اگر باز بشینم پاش دوباره
میخکوب میشم …
البته یه نکته ای بگم که فیلمنامه نویسی در هالیوود بعد از اعتصاب چند سال پیش افت کرده .
و این طبیعیه که بیشتر فیلمها ضعیف هستند
.
مخلصیم . من فیلم بازها رو دوست دارم

16 | هادی ج.

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۹ ب.ظ

Avatar

اگر به کتاب Laurence Perrine به نام Literature مراجعه کنید، می بینید که در تعریف سنایروی واقع گرایانه، گفته شده که داستان واقع گرایانه الزاما کاراکترهای واقعی ندارد، ولی در عین حال گویای یک رخداد یا حقیقت جهان واقع است (نمونش داستانهای کلیله و دمنه). به علاوه استفاده فیلم از تکنیک های سه بعدی ارزش فیلمه، و در صورتی که شما دوست ندارید می تونید نسخه دو بعدی اون رو ببینید.
در ضمن پیش فرض شما در مورد فیلم پرفروش غلطه. فیلم پرفروش نه الزاما بهترین فیلم تاریخ سینماست، و نه الزاما فیلم عمیقیه. فیلمیه که با مخاطب خوب ارتباط برقرار می کنه، و جذابیت های بصری و شنیداری جالبی برای مخاطب داره.
به لحاظ داستانی هم داستان فیلم کم نقصه. با استدلال غیرمنطقی شما فیلم های مثل ماتریکس، و یا ارباب حلقه ها هم احتمالا داستان های بی ارزشیند، و یا فیلمی همچون Sin City هم به دلیل فضاسازی های غیرواقعیش فاقد ارزشه!
به اعتماد من و بسیاری از دوستان، و برخلاف اعتقاد شما، داستان Avatar یک داستان مبتنی بر خیر و شر کلاسیک، و جدال نفسانی بین دو وسوسه (یافتن پا در دنیای واقعی و زندگی در دنیای غیرواقعی)، جدال نفس خیر و نفس شر همیشگی انسانهاست.
شاید این فیلم، به مرور زمان و با بهبود تکنولوژی های سه بعدی، ارزش سینماتوگرافیش رو از دست بده، اما مطمئنا ارزش داستانیش جاودانه می مونه

17 | rezag

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۱ ب.ظ

Avatar

جالبه کسی که به گفته خودش به فیلم اکشن علاقه نداره یک فیلم اکشن رو نقد می کته. خوب از این بهتر هم نمیشه!

البته داستان فیلم می تونست خیلی بهتر باشه و قطعا یک شاهکار نویسندگی نیست و از الگوهای هالیوودی آشنایی که در فیلمهای دیگه هم یافت می شه برای فروش بیشتر استفاده میکنه ولی به این بدی هم که شما توضیح می دید نیست به نظرم.

در مورد سه بعدی بودن فیلم هم باید بگم که من این فیلم رو بیش از پنجاه دفعه در هنگام ساخت و دو دفعه به صورت سه بعدی در سینمای معمولی و یک بار هم به صورت سه بعدی در سینمای ای مکس دیدم. این حالتی که برای شما اتفاق افتاد برای من فقط همون یک باری که در ای مکس دیدم اتفاق افتاد که با سر درد و خالت تهوع همراه بود ولی البته من خیلی جلو و کنار تصویر نشسته بودم. ولی ظاهرا ای مکس با هر چشمی سازگار نسیت.

من به مدت سه سال در ساخت افکتهای این فیلم مشارکت داشتم و می تونم بگم که قطعا نقد کردن خیلی راحت تر از خلق یک اثر هنری هستش.

با تشکر

19 | کورش

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۴ ب.ظ

Avatar

منم اصلا از فیلمش خوشم نیومد.به نظرم فقط به خاطر تبلیغ های زیاد و گوش به گوش چرخیدن فروشش زیاد شده.البته این نظر منه

20 | manny

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۴۶ ب.ظ

Avatar

bazi sahnehay film mesl saat mochi agayon ya omleti ke artist mail khard ,capsulay atash neshani ya kholah cascet khalabana kami ba on pishraft on zamne tatbig nemikone

21 | علی

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۵۳ ب.ظ

Avatar

اصلا این نبوغ ما ایرانی ها یه چیز خارق العاده ایه . اینهمه مشکل داشت این فیلم و هیشکی تو دنیا نفهمیده بود و الکی هی این مردم احمق هیچی نفهم دنیا رفتن و بابت این فیلم مزخرف پول دادن و همش ازش تعریف و تمجید کردن. اگه یه ذره شعور داشتن که وضعشون این نبود . می شدن عین ما.

22 | بابک

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۵۳ ب.ظ

Avatar

مرسی . من نظر من اصلا ارزش دیدن نداره. موفق باشی

24 | علی

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۰ ب.ظ

Avatar

علی جون خود برتر بینی شما جالب این فیلم کن نبود یه فیلم سرگرم کننده بود برای همه قشر مردم.بنظرم فیلم عالی و سرگرم کنندهای بود.شما میتونی بهترش و بساز.ضمنا مالیات کشور سازنده فیلم رو منو شما نمیدیم.

25 | mohamad

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۴ ب.ظ

Avatar

این جیمز کامرون فقط با هزینه زیاد , فیلم هاش رو به فروش رسونده تا حالا .. اینم راهیه
.
.

26 | Calabros

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۶ ب.ظ

Avatar

میذارم به حساب حسادت جهانی که نسبت به جیمز کامرون موجوده

27 | gholi

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۷:۰۸ ب.ظ

Avatar

یکمی راجب فلسفه سرخپوستهای امریکا و سرانجام آنها بخونی بهتر میفهمی. شما اگه نفهمیدی دال بر بد بودنه فیلم نمیکنه.  

28 | mariam

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۷:۱۸ ب.ظ

Avatar

man didamesh, chon nemidunestam khosham miad ya na, va vaghean mikhastam behem khosh begzare chon tavalode 25 salegim bod o hazineye 3d ro dad ebudam, yek kif khorakie jor va joor o noshidanie toop ba khodam bordam o hesabi ham khosh gozasht!
taze ba einake kolli ham ax andakhtam! haha
i recommend you do the same next time lol
vali kollan yek noskhe jadide hamon pocahontas bood

29 | نادرنریمان

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۷:۲۷ ب.ظ

Avatar

به نظر من خیلی بهتر از فیلم مزخرفی مثل تایتانیک بود

البته همونطور که خودتون اشاره کردید بحث سلیقه است

30 | maryam26

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۷:۳۲ ب.ظ

Avatar

Hi..
You are right. I also was shocked by the very low level of the movie story!

31 | فیلم دوست

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۷:۵۴ ب.ظ

Avatar

دوست عزیز نظراتت کاملا محترم هست ولی ظاهرا شما کتاب خوندن و فیلم دیدن را با هم قاطی کردی. اینکه فیلم باید داستان خوبی داشته باشه قبول ولی داستان خوب فقط یک جزء از فیلم هست. موسیقی، صدا، فیلم برداری، جلوه های ویژه و … از اجزای دیگر یک فیلم هستند. یه فیلم عالی می تونه داستان معمولی داشته باشه ولی سایر اجزای اون خوب باشند، بر عکس کتاب که مثلا نوع کاغذ معیار خوبی یا بدی کتاب نیست. محض اطلاع شما، چند سال زمان توسط یک متخصص زبان شناسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی صرف طراحی و اختراع زبان بومیان سیاره شده بود. ضمنا داستان فیلم به نطر من مناسب بود. 

32 | سعید

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۸:۱۸ ب.ظ

Avatar

فیلم بسیار ضعیفی بود و به صرف تبلیغات و جوسازی موفق شد. تا آخر فیلم رو نشستم ببینم. پیش خودم گفتم پولم که رفت، حداقل برای وقتم ارزش قائل شم

33 | نهال

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۸:۳۱ ب.ظ

Avatar

سلام
من هم با شما کاملا موافقم. نمی دونم این آمریکائی ها تا کی می خوان اینقدر ساده باشن و در طی سالهای مختلف وقتشون رو روی این جور فیلم ها تلف کنن منظورم تماشاگران هست نه تهیه کنندگان چون اونا مردم خودشون را روانشناسی کردن و همیشه از این جور فیلمها بخودرشون می دنو یه عالمه پول به جیب می زنن. اما به قول شما داستان فیلم چیز جدیدی نداره و بیشتر با جلوهای ویژه مخاطب رو رو صندلی می شونه. به نظر من اونقدر که داستان های کارتون تام و جری در عین خنده دار بودن با معنی هستن این فیلم ها که برای ساختشون خرج زیادی هم می شه چیز خاصی ندارن میشه گفت فقط سرگرم کننده هستن. البته اینم یک واقعیته که کسی کسی رو مجبور به دیدن این فیلم نکرده و هرکی می خواد می تونه اونو دوست داشته باشه و هرکی نخواد دوست نداشته باشه.

34 | pedram

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۸:۳۷ ب.ظ

Avatar

من این فیلم رو تو استکهلم به صورت ۳ بعدی دیدم . کاملا با نظر نویسنده موافقم . فقط از حیث جلوه های ویژه حرفی برای گفتن داشت خیلی فیلمهای دیگه تو تاریخ سینما هستن اونجوری که باید حقشون ادا بشه نشده

35 | فرشید

بهمن ۲۴م, ۱۳۸۸ at ۹:۲۵ ب.ظ

Avatar

کامنت ” ۲۱- علی ” بی نظیــــــره! :) )))))

36 | mohammad

بهمن ۲۵م, ۱۳۸۸ at ۹:۱۷ ب.ظ

Avatar

dooste aziz.In film yek ravayate erfani va pichideh az zendegi ast.hamantor ke digare doostan ham eshareh kardand zarfit haye falsafi va manaie khod ra bala bebarid va baad az tasvire mafhome zibaye film lezat khahid bord.movafagh bashid

نظرتان را بفرمایید






XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>



  • Pagoman: Outsiders didn inside straight blues band and pay
  • hashamdar: وب سایت خوبی دارید
  • رهگذر: سلام واقعا نتیجه گیری احمقانه ای کردی به فرض که اونجا قدیما مال یهودی ها بوده. حال
  • arghavan: Salam Mandana, Man ham manande hameh az karetoon "ketabe Natoor Dasht kheili khosham omad. Mijkhastam bedoonam aya ghasd darid edameh bedid ya aya we
  • mohammad: dooste aziz.In film yek ravayate erfani va pichideh az zendegi ast.hamantor ke digare doostan ham eshareh kardand zarfit haye falsafi va manaie khod r
  • فرشید: کامنت " 21- علی " بی نظیــــــره! :))))))
  • pedram: من این فیلم رو تو استکهلم به صورت 3 بعدی دیدم . کاملا با نظر نویسنده موافقم . فقط از ح

Iran's Explored Photos

    gOLO gOLDON!چند دانه یاقوتزنگ بهار

درباره

“وبلاگ گروهی دودردو doxdo.net” در مهر ماه ۱۳۸۵ آغاز به کار کرد‌ه‌است و عضویت و نوشتن در آن برای همه آزاد است. کافی است ثبت نام کنید و آغاز کنید. خوانندگان وبلاگ گروهی دودردو منتظر شما هستند. از اینجا شروع کنید...

RSS H o t Z o n e

فروردین ۱۳۸۹
ش ی د س چ پ ج
« اسفند    
 ۱۲۳۴۵۶
۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳
۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰
۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷
۲۸۲۹۳۰۳۱